*стаття оновлена з урахуванням чинного законодавства за 2018 рік
Самобуд — будівля, зведена без дозволу органів місцевого самоврядування. Власник самобуду не має документів на право власності, отже не може повноцінно користуватись житлом. Без узаконювання самобуду ви не зможете купити, продати, здати в оренду, залишити у спадок, подарувати будинок тощо.
На незаконно зведений будинок неможливо оформити субсидію, законно підключити газ та провести інші комунікації.
Чи можна не узаконювати самобуд?
Штрафні санкції за самобуд величезні, а у випадку несплати вашу будівлю можуть знести. Тому куди простіше і вигідніше узаконити самобуд. Проте це — складне завдання, і отримати документи без компетентних юристів буде важко. В 2015-16 роках узаконити самобуд можна було по будівельній амністії. Тож, якщо ви не почали процедуру легалізації самобуду в 2015-16 році, то ви потрапите під санкції, прийняті до введення амністії.
Законодавство та штраф за самовільне будівництво
Відповідно зі статтею 376 Цивільного кодексу України, власник самобуду не має права на самовільно зведене житло.
У 2017 році було прийнято Закон «Про внесення змін в деякі законодавчі акти по вдосконаленню містобудівної діяльності №4733-1». Зокрема, зміни було внесено в Закони України «Про регулювання містобудівної діяльності» та «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності».
Відповідно до змін, штраф за самовільне будівництво значно збільшився. Сьогодні його розмір складає 18 мінімальних зарплат і досягає 57 600 грн. У разі несплати штрафу будинок може бути знесений (витрати за знос буде сплачувати недбайливий власник самобуду).
Тож, зважаючи на можливі неприємності, узаконити самобуд потрібно якомога швидше. Проте, це дійсно складний процес, на який власнику доведеться витратити багато сил, нервів та часу. Щоб полегшити процес і узаконити самобуд швидко, зверніться в LexStatus.
Узаконити самовільне будівництво
Вартість послуги розраховується індивідуально.
Узаконення самобуду у 2018 році
У 2018 році існує два шляхи отримати документи на право власності житлом: судовий порядок і органи місцевого самоврядування.
Судовий порядок
Легалізація самобуду може здійснюватися через суд. Для цього потрібно подати заяву до суду, дочекатися розгляду справи і рішення суду. Однак, практика свідчить, що суд далеко не завжди схвалює такого роду позови. Частіше за все судове рішення про узаконення самобуду не дає права власності без прийняття в експлуатацію по порядку, встановленому законом.
Щоб підвищити шанси, рекомендуємо власнику самобуду подати на судове засідання довідки від районного відділу архітектури, пожежної служби та районної санітарно-епідеміологічної станції. Ці документи повинні засвідчити, що самобуд відповідає будівельним і санітарним нормам.
Легалізація через органи державної влади
Ще один засіб узаконення самобуду — звернутись до органів місцевого самоврядування. Надайте заяву та пакет документів:
- Оригінал + копія технічного паспорту;
- Фотокопія та оригінал декларації;
- Завірені копії паспорту та ідентифікаційного коду;
- Квитанції про сплату держмита;
- Рішення міської/сільської ради про присвоєння адреси;
- Заява на реєстрацію.
Якщо всі документи в нормі, через 10 днів ви отримаєте на руки свідоцтво про право власності та станете повноцінним власником житла. Звертаємо увагу, що повний пакет документів може бути змінений в залежності від регіону.
Реєстрація прав власності — тривалий, складний і кропіткий процес. Куди краще займатись своїми справами та приватним життям, довіривши узаконення самобуду фахівцям.
Документи для узаконення самобуду
Щоб узаконити самобуд, вам знадобиться:
1. Технічний паспорт
Документ, що містить усю технічну інформацію про будівлю. Щоб оформити технічний паспорт, потрібно звернутись у Бюро технічної інвентаризації з відповідним сертифікатом, наприклад, в LexStatus. Тим паче, що отримати техпаспорт в LexStatus можна за один день і не чекати тиждень на виїзд техніка.
2. «Звіт про проведення технічного обстеження будівельних конструкцій та інженерних мереж об’єкту».
Цей документ потрібно замовляти в проектній організації. Щоб отримати звіт, потрібно ще раз провести виміри, на підставі яких і буде виданий цей документ. Ціна звіту залежить від організації, зазвичай становить від 1500 до 3000 грн.
3. Заповнення декларації про готовність об’єкту до експлуатації.
Третій крок легалізації самобуду. Цю декларацію, а також звіт і технічний паспорт + ваші персональні документи потрібно надати в ДАБІ, де буде розглянуто рішення про легалізацію самобуду. Якщо усі документи будуть в нормі, через 10 днів ви отримаєте зареєстровану декларацію про готовність об’єкту до експлуатації.
4. Повідомити органи місцевого самоврядування і МЧС.
Для цього потрібно написати повідомлення і відправити їх поштою або особисто доставити в інстанції.
5. Присвоєння поштової адреси.
Наступний крок узаконювання самобуду. Потрібно написати заяву на ім’я міського/сільського голови і здати до канцелярії. Після цього звернутись у відділ адресації з певним пакетом документів. Копії документів передають головному архітектору району, який повинен підписати міський/сільський голова і ще декілька чиновників. Якщо все буде добре, ви отримаєте документ про присвоєння поштової адреси.
6. Реєстрація.
Фінальний шаг проекту «Узаконити самобуд». Потрібно звернутись в Департамент реєстрації прав на нерухоме майно. Якщо усі документи в порядку, через два тижні ви отримаєте свідоцтво про право власності. З цього моменту узаконювання самобуду завершено.
Оформлення самобуду з LexSatus
Щоб отримати право власності на житло і узаконити самобуд, потрібно прикласти зусилля. Але фахівці LexStatus знають, як підготувати документи для реєстрації права власності на самобуд швидко та ефективно.
Щоб замовити наші послуги:
Залиште контакти або передзвоніть
Ми зв’яжемось з вами, щоб уточнити деталі та назвати точну ціну
Передайте документи
Надішліть нам копії документів в електронному вигляді або приходьте з ними до офісу
Забудьте про оформлення
Живіть повним життям, поки наші експерти LexStatus займаються підготовкою документів
Отримайте на руки усі документ
Як тільки усі папери будуть готові, ми безкоштовно доставимо їх в будь-яке місце України
Не втрачайте часу, нервів та грошей — звертайтесь у LexStatus і отримайте документи швидко та безболісно.
На 2.5сотках хочу узаконити будівлю 60-т кв.м.,скільки мені вильється в грошах?
Доброго дня, Олександре.
Формування ціни завжди відбувається з урахуванням характеристик об’єкту узаконення, чи є всі потрібні документи, або ж щось відсутнє та інші нюанси.
Перед узаконенням нам необхідно буде уточнити наявність документу на земельну ділянку, її функціональне призначення, вид об’єкту, який побудовано, його розташування на ділянці (потрібен паспорт БТІ), рік побудови вказаної Вами будівлі, точну адресу.
Звертайтесь за номером (067) 506-07-07, ми Вас проконсультуємо (безкоштовно) і щодо точної ціни, і як краще діяти в конкретно Вашому випадку.
З повагою, LexStatus.
Добрий день. В мене є всі необхідні документи на будинок і прибудови до нього, але в 2012 році ми знесли одну прибудову і побудували ще один будинок до 300 м. кв. От на ось цей будинок в мене немає зміни документах. Що для цього потрібно і яка ціна.
Доброго дня, Людмило.
Звертайтесь за номером (067) 506-07-07, ми Вас проконсультуємо (безкоштовно) і щодо точної ціни, і як краще діяти у Вашому випадку.
З повагою, LexStatus.