Навіщо оформлювати право на власність?

Уявіть, що у вас є будинок, але ви — не його власник.
Звучить смішно, та це — доволі типова ситуація.

 

Для того, щоб стати власником будинку, недостатньо його збудувати — потрібно також отримати документи про право власності нерухомістю.

Проте, в багатьох селах та кооперативах мешканці ігнорують цю процедуру. Це не дивно — в селі кожному відомо, що у третьому будинку за рогом мешкає сантехнік Петро, а молоко можна придбати в Галини на сусідній вулиці. Здавалося б, можна й надалі ігнорувати правила. Але насправді відсутність документів про право на власність загрожує як самому власнику будинку, так і сільському голові.

 

 

Можливі наслідки

Без документів на право власності неможливо продати житло, подарувати його чи передати у спадок. Також не вийде провести газ чи отримати субсидію на комунальні послуги. Є й більш серйозна неприємність — штрафи за самобуд. В 2012 році влада підвищила суму штрафів, і тепер власника житла можуть зобов’язати виплатити до 66 990 гривень! Крім того, у разі невиплати будинок буде знесено в примусовому порядку.

Якщо до села завітає інспектор, який накладе штрафи на усі неоформлені будинки, постраждає і сільський голова. Згідно законодавства України, сільський голова зобов’язаний вести погосподарську книгу. Туди мають бути внесені дані про право на власність щодо кожного будинку чи земельної ділянки, що знаходиться на балансі села. Як балансоутримувач, сільський голова відповідає за все, що відбувається на території села, і також несе відповідальність за самобуди.

 

 

Просте рішення

На щастя для мешканців села, законодавством прийнята спрощена процедура отримання права власності для всіх будинків, що збудовано до 5 серпня 1992 року. В селі, зазвичай, це більшість побудов. Все, що потрібно власникам цих будинків, аби узаконити житло — технічний паспорт та довідка з погосподарської книги від сільського голови.

Окрім житла, потрібно також оформити права власності на землю, на якій знаходиться будинок. Для цього достатньо отримати кадастровий номер та рішення “про отримання у використання земельної ділянки” від сільради.

Тож, власникам будинків потрібно лише оформити технічний паспорт та кадастровий номер, щоб повноцінно користуватись своїм житлом. Сільський голова, в свою чергу, отримає копії усіх документів мешканців для ведення погосподарської книги та обліку.

Це — доволі просте та очевидне рішення. На жаль, не всі мешканці села знають про таку можливість. В свідомості людей зазвичай є стереотип, що оформлення документів — важка та тривала справа. На щастя, це не так. Ми знаємо, як зробити процес отримання документів швидким та безпроблемним.

Якщо у Вашому населеному пункті є неузаконені будинки чи земельні ділянки, звертайтесь за безкоштовною консультацією. Ми поділимось досвідом та розповімо, як швидко та безпроблемно отримати документи про право на власність. Телефонуйте (067) 279-89-31 в зручний для Вас час, чи залиште свої контакти у формі нижче.

2 комментария

  • Шмидт Елена 18.05.2017 на19:22

    Здравствуйте. Я купила ещё в 2000 году дом старой постройки. И теперь стоит вопрос продажи. Но для этого мне необходимо оформить право собственности на дом и землю. Имущество находится в Солонянском районе Днепропетровской области, а я проживаю в Запорожском районе. Как лучше поступить? Ездить с оформлением я не могу ( работаю и учусь).

    Ответить
    • LexStatus 19.05.2017 на09:04

      Доброе утро. Есть варианты решения Вашей ситуации. Для этого необходимо знать какие у Вас есть правоустанавливающие документы в наличии на дом и на земельный участок (договора купли-продажи, гос. акт на земельный участок, технический паспорт на дом, год постройки дома, и тд.). Для уточнения процедуры получения правоустанавливающих документов на объекты недвижимости, обратитесь пожалуйста по номеру +380672798931 Дмитрий Александрович.

      Ответить

Оставить комментарий