Реєстрація права власності на землю — обов’язкова процедура перед використанням землі чи зведенням будинку. На жаль, в сільській місцевості більшість мешканців вважає, що отримати документи на право власності дуже складно і не є необхідністю. Чому слід обов’язково оформити право власності на земельну ділянку та як зробити це просто — розповімо у цій статті.
Чим загрожує відсутність документів про право власності
Згідно з ст. 125 Земельного кодексу України власником ділянки може вважатись лише той, хто оформив документи на право власності землею. Тож, якщо Ви маєте у розпорядженні землю, але не оформили папери на неї — це вважається самовільним зайняттям земельної ділянки. Крім того, без документів права власності на земельну ділянку не можна починати будівництво на цій землі.
Незареєстровані земельні ділянки — проблема не лише для безпосередніх власників землі, а й сільського голови. Через відсутність документів та кадастрових номерів голова села не може належним чином вести погосподарську книгу. Більш того, це набуває особливого значення з огляду на Постанови Кабінету Міністрів № 513 від 21.12.2012 та № 513 від 21.12.2012, згідно з якими у сільських та селищних радах має бути проведена інвентаризація земель та погосподарський облік. Відповідальність за це також покладена на Голів сільрад.
Оформити документи стало простіше
З 1 січня 2016 року в Україні набув сили новий порядок реєстрації землі. Тепер зареєструвати земельну ділянку куди простіше: для отримання документів можна звернутись до нотаріуса або ЦНАП — місцевого центру надання адміністративних послуг.
Тепер у власника землі є вибір: постояти у черзі в ЦНАП і оформити документи безкоштовно, оплативши лише адміністративний збір, чи звернутись до нотаріуса, сплатити за його послуги та отримати документи без черг.
Етапи отримання документів на право власності
- Вибрати суб’єкта державної реєстрації: ЦНАП або нотаріуса;
- Підготувати наступний пакет документів:
- витяг з Державного земельного кадастру (якщо у Вас немає кадастрового номеру ділянки, його можна замовити у LexStatus)
- копію та оригінал паспорту громадянина України
- копію та оригінал ідентифікаційного коду
- підтвердження оплати адміністративного збору (0,1 від мінімальної зарплати)
- документ — підстава виникнення права на ділянку: договір купівлі-продажу або дарування, рішення суду, свідоцтво на спадщину і т.д.
- якщо документи подаються представником, знадобиться довіреність, паспорт громадянина України, а також ІПН представника.
- Зачекати 5 робочих днів, протягом яких реєстратор розгляне Вашу заяву.
- Якщо документи в порядку, Ви отримаєте Витяг з реєстру на бланку А4 та зможете перевірити свої дані у реєстрі. Після цього Ви —
повноправний власник земельної ділянки.
Зверніть увагу! З 2016 року при реєстрації земельної ділянки більше не видається свідоцтво про право власності — тепер факт володіння землею буде підтверджено рішенням реєстратора в електронному вигляді. Після завершення процедури реєстрації Ви знайдете це рішення у реєстрі https://kap.minjust.gov.ua/.
Про кадастровий номер
Один із документів, необхідних для оформлення землі — кадастровий номер. Багато мешканців села не мають цього номеру у державних актах старого зразку (червоного кольору), а отже не можуть проводити з нею будь-які юридичні дії (договір-дарування, купівлю-продаж та інше).
Крім того, кадастрові номери, оформлені багато років тому без відповідного обладнання, можуть мати геодезичну невідповідність — і в цьому випадку одна ділянка землі може належати одразу двом господарям. Тож, щоб уникнути у майбутньому проблем спільної межі із суміжними землекористувачами, необхідно отримати кадастровий номер. Разом з тим Ви, як повноцінний власник земельної ділянки, зможете в повній мірі нею розпоряджатися (дарувати, продавати та передавати в оренду).
Не втрачайте часу, нервів та грошей – звертайтесь у LexStatus і отримайте документи швидко та безболісно.
Залиште заявку і отримайте безкоштовну консультацію по всім питанням
Де отримати кадастровий номер
В рамках програми “Обличчям до села” LexStatus вже більше року допомагає селянам отримати документи на житло та право власності на земельну ділянку. Ми приїздимо до села у будь-якій точці України та надаємо безкоштовну юридичну консультацію по земельним питанням, що Вас хвилюють. Після ознайомлення із документами ми виготовляємо технічну документацію із землеустрою і погоджуємо її в управлінні земельних ресурсів. Після цього Ви отримуєте витяг із Державного земельного кадастру для подальшого внесення у єдиний реєстр речових прав на нерухоме майно.
Якщо у Вашому населеному пункті ще є земельні ділянки без документів на право власності чи самочинно зведені будинки — звертайтесь до LexStatus! Завдяки сучасному обладнанню ми швидко виконаємо заміри та допоможемо усім бажаючим оформити документи на право власності. Крім того, сільський голова отримає копії усіх виданих документів для архіву села.
Телефонуйте вже зараз за номером (067) 279-89-31 або залиште свої контакти у формі нижче.
Нехай кожна земельна ділянка та будинок має законного власника!
Коментарів немає